maandag 27 augustus 2012

naaimachine tas Susan

Was ik trots op mijn naaimachine hoes. Nu ben ik nog veeeeeel trotser op de naaimachine tas die ik voor Susan heb gemaakt. Het heeft mij uren denken gekost hoe dit te doen. En daarna uren om het in elkaar te zetten. Maar ik ben echt heel trots op mijzelf.
Gisteren weer een stuk tafelzeil gekocht en 2 ritsen en toen aan de slag. Eerst de rits en klittenband sluiting gemaakt en daarna de zijkanten en onderkant erin. En als laatste de banden erom heen. Dit heb ik gedaan omdat de naaimachine dan getild kan worden. Maar dat ze er helemaal rondom zijn is omdat ik bang ben dat de bodem het anders niet zou houden. En nu zit het toch stevig vast. 
Het idee van de 2 ritsen en de klittenband sluiting heb ik van een sporttas. Want Susan vroeg zich al af waarom dan niet 1 rits. Maar dan krijg je natuurlijk nooit die naaimachine eruit. Dus vandaar 2 stuks. Logisch toch?!
Nu blijft het wel zo dat Susan haar naaimachine erg zwaar vind, namelijk wel 2 hele kilo's. Met adapter en naaivoet en tas zal het dus echt niet meer dan 3 kilo zijn. Maar tja voor een meisje van 7 is dat heel zwaar.
Susan is blij met haar tas en ik ben blij dat die doos waar we hem nu nog in bewaarde weg kan. Binnenkort weer op naar oma om daar te naaien, maar dit keer zonder doos!








7 opmerkingen:

  1. hel slim gezaien, mss moet ik mij ook nog zoiets in elkaar flatsen tegen dat mijn naailessen beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg goed gelukt hij is nog mooier dan jou hoes ;-)
    naaimachine werkt ook bij jullie thuis hoor ,maar Susan mag anders woensdag middag komen dan is mijn machine ook gelukkig weer hier op zijn plekje .












    BeantwoordenVerwijderen
  3. oja die hoed met dat jasje vind ik ook zo leuk Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW! Petje af hoor! Wat ontzettend goed en mooi gemaakt! Zeer doordacht ontwerp :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er super uit! Je hebt wel eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat ze er blij mee is ;-) Goed uitgedokterd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. amai zeg, ik wilde graag ook een tas maken voor mijn machientje... Je brengt me me deze prachtige tas wel op ideeën...
    Zou je nog dingen veranderen? Is dat tafelzeil echt stevig genoeg?

    BeantwoordenVerwijderen