zaterdag 21 juli 2012

5 zomerse rokjes

Onderstaande rok is een strokenrok geworden, van de stof die ik nog overhad van de jurken uit het vorige bericht. Voor een probeersel vind ik hem toch erg leuk geworden, lekker kleurrijk.


Ik zag de uilenstof en was verliefd, zo'n leuke stof van het merk Stenzo. Nog 2 andere leuke stofjes erbij uitgezocht en even zoeken hoe je dit het beste kunt maken. Stippen stof is aan de bovenkant geplooid en de uilenstof aan de bovenkant gerimpeld. Elastiek in de ruit stof en voilà een enige rok.
Van deze rok heb ik totaal 3 exemplaren gemaakt want ik had veelste veel stof, dus 2 dochters van vriendinnen hebben nu ook zo'n enig rokje, alleen dan een maatje kleiner. Gehaakte applicaties is wederom door een vriendin van mij gehaakt.




En toen eens een heeeeeel simpel rokje, niks laagjes, gewoon 1 stof, plooien, boordband, kantje en lintje met roosje. Simpel maar evengoed favoriete!



 

 En weer een strokenrok, alhoewel ik deze zelf niet helemaal gelukt vindt durf ik hem hier toch te laten zien. Ik vind wijdere rokken van dit model leuker, maar ik heb met in elkaar naaien denk ik liggen slapen want er hadden eigenlijk 1 of 2 stroken extra naar mijn idee bij gemoeten. Maar ik zal iets opbiechten, als het eenmaal in elkaar zit heb ik zo goed als nooit meer zin in om het uit elkaar te  halen. Dus als het even kan vind ik het goed. Ohhhhh....best lui dus.




Maar ik had wel stoken genoeg dus deze weer korter geknipt en een soort patch-work rok is het geworden. Wel grappig maar ook hier niet helemaal tevreden over. Gelukkig betreft dit de binnenkant, eerste alles zigzaggen (tip aan mijzelf) dan is het stukken netter. Ach van je fouten leer je.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten